Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag? Lees dan alle veelgestelde vragen over Oudshoorn. Staat uw vraag er niet tussen? Stel uw vraag dan aan een van onze medewerkers of via onze pagina Stel een vraag.

Vragen over aanmelding

Is er een indicatie nodig voor wonen in Oudshoorn?

Ja, u heeft een indicatie nodig om te komen wonen in Oudshoorn. U komt hiervoor in aanmerking als u door een ziekte of aandoening 24 uur per dag zorg en begeleiding nodig heeft. 

Welke indicaties gelden voor Oudshoorn?

Er zijn verschillende indicaties die gelden voor Oudshoorn. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze medewerkers van Zorgbemiddeling. Zij kunnen veel van uw vragen hierover beantwoorden.

Hoe lang is de wachtlijst?

Het is niet mogelijk om te zeggen hoe lang het duurt als u op onze wachtlijst staat. Iedereen heeft immers te maken met een andere thuissituatie, spoedvraag of zorgvraag. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze medewerkers van Zorgbemiddeling. Zij leggen u graag uit hoe de wachtlijst van Oudshoorn precies werkt.

Vragen over verzekeringen

Welke zorgverzekering is er nodig?

Wonen in Oudshoorn wordt grotendeels betaald. Een basiszorgverzekering is hiervoor voldoende. De medewerkers van Zorgbemiddeling kunnen uw vragen over uw zorgverzekering beantwoorden. Of neem contact op met uw zorgverzekeraar.

Heeft Oudshoorn een WA-verzekering?

Ja. Als bewoner van Verpleeghuis Oudshoorn valt u onder de collectieve WA-verzekering (aansprakelijkheidsverzekering).

Wordt de tandarts ook vergoed?

Ja, de tandarts wordt vergoed. Als u vragen heeft over de vergoedingen van deze zorg kunt u dit altijd even navragen bij de medewerkers van Zorgbemiddeling.

 

Vragen over de activiteiten en het Uitbureau

Hoe zie ik wat het Uitbureau organiseert?

De activiteiten van het Uitbureau voor de komende maand vindt u in de maandelijkse nieuwsbrief die via de woningen verspreid wordt. Of bekijk de agenda op deze website. Ook vindt u affiches door het gebouw, zoals in de lift. En natuurlijk in de etalage van het Uitbureau zelf.

Hoe word ik lid van een vereniging?

Bij uw verhuizing naar Oudshoorn kunt u lid worden van een of meer verenigingen via het inschrijfformulier uit de informatiemap. Dit formulier vindt u ook bij het Uitbureau.

Wanneer is het Uitbureau open?

Het Uitbureau is open van maandag tot en met vrijdag:
In de ochtend van 10.30 – 12.00 uur.
In de middag van 14.00 – 17.00 uur.

Hoe kan ik contact opnemen met het Uitbureau?

Het Uitbureau is tijdens openingstijden telefonisch bereikbaar via telefoonnummer 0172 467 477.
U kunt ook mailen naar uitbureauoudshoorn@alrijne.nl.

Hoe verloopt de betaling van activiteiten en uitstapjes?

Heeft u deelgenomen aan een activiteit of uitstapje? Of bent u lid van een vereniging? De kosten hiervoor vindt u achteraf terug op uw maandfactuur.

Waar vind ik meer informatie over een vereniging of activiteit?

Vragen over de activiteiten en verenigingen kunt u altijd stellen aan het Uitbureau tijdens de openingstijden, of via de mail op uitbureauoudshoorn@alrijne.nl.

Vragen over bezoek

Zijn er vaste bezoektijden?

Nee, we houden geen vaste bezoektijden aan. U bent altijd welkom om een van de bewoners te bezoeken. We vragen u natuurlijk wel om rekening te houden met het dagritme (eten, rusten) van alle bewoners.

Mogen huisdieren op bezoek komen?

Ja, huisdieren zijn zeker welkom. Meld dit altijd wel even voorafgaand aan uw bezoek aan de medewerkers op de woning. Veel bewoners genieten van contact met huisdieren. Honden worden uiteraard wel aan de lijn gehouden. Ook houden we rekening met angst en allergieën van de medebewoners. Niet alleen houden wij hier rekening mee maar we vragen dat ook van bezoekers met een huisdier.

Kan ik blijven logeren?

In Oudshoorn zijn er geen aparte logeerkamers beschikbaar. Wel kan er gekeken worden of overnachten op de kamer van uw familielid mogelijk is. Voor partners (maar ook familieleden) kan ook het duobed worden aangevraagd. Meer hierover leest u op de pagina Mantelzorgers.

Kan ik gratis parkeren?

Ja. Oudshoorn heeft een groot eigen parkeerterrein waar u gratis kunt parkeren.

Is Oudshoorn goed bereikbaar met het openbaar vervoer?

Ja, Verpleeghuis Oudshoorn is goed bereikbaar met het OV.
De volgende buslijnen hebben een halte bij Oudshoorn:

  • Buslijn 169, halte Oudshoorn/Ziekenhuis
  • Buslijn 182, halte Albert Schweitzerbrug
  • Buslijn 1, halte Albert Schweitzerbrug

Vragen over kosten

Hoe zit het met de eigen bijdrage voor het verpleeghuis?

Wonen in Oudshoorn wordt betaald. Er geldt altijd een eigen bijdrage. Hoe hoog deze bijdrage is, hangt af van uw persoonlijke financiële situatie. Meer informatie vindt u op de pagina kosten eigen bijdrage. Of neem contact op met de medewerkers van Zorgbemiddeling.

Vragen over vrijwilligers

Hebben jullie nog vrijwilligers nodig?

Zonder vrijwilligers zouden we niet kunnen doen wat we nu doen. Er zijn al vele vrijwilligers werkzaam in Oudshoorn. Maar er is altijd ruimte voor meer luisterende oren, behulpzame handen en gastvrije glimlachen. Lees meer over vrijwilligerswerk bij ons.

Hoe kan ik vrijwilliger in Oudshoorn worden?

Interesse in vrijwilligerswerk in Oudshoorn? Dan zijn we blij met u! Lees hoe u zich kunt aanmelden op de pagina: Vrijwilligerswerk in de verpleeghuizen.